środa, 14 marca 2018

"Surogatka" - Louise Jensen

"Surogatka" to pierwsza książka Louise Jensen, którą przeczytałam, ale z pewnością nie ostatnia! Po tak udanej lekturze, która wybawiła mnie od zastoju czytelniczego, koniecznie będę musiała poznać resztę twórczości tej autorki! Tymczasem dziś zapraszam do przeczytania recenzji jej najnowszej powieści.
Historia przedstawiona w książce na pierwszy rzut oka nie wskazuje na thriller. Para trzydziestolatków - Kat i jej mąż, Nick, starali się o dziecko, lecz ich każda próba zostania rodzicami spełzała na niczym. Po kolejnej porażce związanej z adopcją, są załamani i bliscy rezygnacji, lecz pewnego dnia główna bohaterka spotyka niewidzianą od lat dawną przyjaciółkę. Kobiety zaczynają rozmawiać i odnawiają kontakt. Czy okaże się to szczęśliwym zwrotem akcji dla Kat, czy może rozgrzebać dawne rany?
O tym będziecie musieli przekonać się sami, ale droga do odpowiedzi na to pytanie jest kręta, choć poznaje się ją z przyjemnością i niesamowitym zaangażowaniem. Dopóki nie sięgnęłam po tę pozycję, miałam zastój czytelniczy, z jakim nie zetknęłam się przez ostatnie półtora roku. Przytłoczyła mnie ilość lektur, która czekała na przeczytanie, a na dodatek kompletnie nie mogłam wciągnąć się w akcję "Śpiących królewien" Kinga, co kompletnie zniechęciło mnie do czytania na kilkanaście dni. "Surogatkę" pochłonęłam jednego dnia i wprost nie mogłam się od niej oderwać! Krótkie rozdziały, intrygi, mroczne sekrety, uczucie niepokoju towarzyszące gdzieś z tyłu głowy - to było coś, czego wtedy potrzebowałam i zdecydowanie książka Louise Jensen idealnie wpasowała się w moje oczekiwania.
Akcja "Surogatki" jest wartka, a wątki idealnie się ze sobą łączą. Zakończenie mnie nie zawiodło, było pewnego rodzaju zaskoczeniem, biorąc pod uwagę to, jak rozwiązały się pewne kwestie, o których nie mogę wspomnieć, aby nie popsuć Wam zabawy z czytania, poznawania tej historii spoilerami. Podobało mi się powracanie wspomnieniami bohaterów do ich przeszłości, dzięki czemu mogliśmy ją poznać i odkryć przy okazji poszlaki, które pomagały w spekulacjach i swoim osobistym śledztwie odnośnie tajemnic Kat, Lisy oraz Nicka. Nie polubiłam głównej bohaterki, ale mimo wszystko jej obecność w książce mi nie przeszkadzała, nie stanowiła wady. Pokazywała przykrą rzeczywistość, przedstawiała postawę, która naprawdę mogła być zaobserwowana w realnym świecie. Odpowiadało mi to zachowanie realizmu, prawdziwości postaci. Przekonywało mnie skupianie się na kilku wybranych bohaterach i tworzenie zagadki całej akcji wokół nich.
"Surogatka" to pozycja, po którą musicie sięgnąć, jeśli lubicie książki, które trzymają w napięciu, są pełne tajemnic, mrocznych sekretów, a jednocześnie ich akcja nie stoi w miejscu. Istna gratka dla fanów thrilleru. Zdecydowanie jedna z najlepszych powieści, jakie przeczytałam od początku tego roku!


wydawnictwo: Burda Książki
data przeczytania: 13.03.2018
ocena: 9/10
 ~*~
źródło okładki: burdaksiazki.pl


Dziękuję Wydawnictwu Burda Książki za możliwość zapoznania się z "Surogatką".


Jeżeli zainteresowała Was ta książka, to możecie zakupić ją w najkorzystniejszej cenie tutaj.

20 komentarzy:

  1. Ja nie czytałam poprzednich książek autorki ale po Surogatce z pewnością nadrobię. Książka przypadła mi do gustu i tak jak napisałaś zakończenie to pewne zaskoczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Mam nadzieję, że "Prezent" i "Siostra" okażą się równie dobre ;)

      Usuń
  2. Kocham takie publikację. Musze ją gdzieś upolować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zajrzeć w link na końcu posta; tam jest świetne porównanie cen zarówno książek papierowych, jak i e-booków ;)

      Usuń
  3. Widzę tę książkę dosłownie wszędzie. Teraz żałuję, że nie chciałam jej zrecenzować. Myślę, że mogłaby mi się spodobać. Pora się na nią zaczaić! :D

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachęcająca rekomendacja :) Robiąc następne książkowe zakupy muszę ja dorzucić do koszyka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zachęciłam Cię do sięgnięcia po tę książkę ;)

      Usuń
  5. Widziałam tę książkę w którejś księgarni i na początku mnie nie przekonała, ale po takim opisie z pewnością po nią sięgnę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi intrygująco. Często wpadam na tą okładkę w sieci, może to znak, że czas po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze popularność niesie za sobą jakość, ale w tym przypadku te dwie rzeczy zdecydowanie idą w parze! ;)

      Usuń
  7. Recenzja świetna - już sama okładka pobudza nastrój grozy. Może akurat, i mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie ją czytam i jest bardzo intrygująca, ale jednocześnie irytuje mnie główna bohaterka ha ha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że mamy podobne odczucia co do głównej bohaterki :P

      Usuń
  9. Póki co nie mam ochoty na ten gatunek, ale jak już mnie weźmie to chętnie po nią sięgnę :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.