niedziela, 8 października 2017

''Pan Wilk tam i z powrotem'' - Jarosław Wilk


Jaki jest WILK każdy widzi. Jednym jego dwoista natura odpowiada, innym nie, ale jeśli wciągnęła was pierwsza i druga część jego przygód, to koniecznie musicie sięgnąć po kolejną. Dlaczego? Spieszę z argumentami!
W trzeciej części możemy zobaczyć łagodniejszą stronę Pana Wilka. Zagłębiamy się w jego historię, czego nie mogłam się doczekać już po przeczytaniu samej zapowiedzi. Był to jeden z wielu powodów, dla którego bardzo czekałam do premiery. Kiedy jednak książka do mnie dotarła, to zaczęłam dawkować tę opowieść po rozdziale, by jak najdłużej móc ją odkrywać i poznawać. Myśl, że to już koniec wilczych opowiastek. Na pewno będzie mi ich brakować, ale zdecydowanie warto było czekać na takie zakończenie.
Oczywiście, nie mogę zdradzić wam zbyt wiele, bo w ten sposób popsułabym całą zabawę z odkrywania fabularnych zawiłości i smaczków, ale musicie uwierzyć mi na słowo - jest ich całkiem sporo, nie brakuje nawiązań do poprzednich części, które - jeżeli śledzicie mojego bloga lub przeglądacie poprzednie recenzje, to pewnie doskonale to wiecie - zrobiły na mnie zaskakująco pozytywne wrażenie. Myślę, że tym bardziej warto dać szansę tej serii ze względu na wspieranie polskiego autora. Nie zawsze to, co zagraniczne, jest lepsze i książki o Panu Wilku są tego świetnym przykładem - to, co polskie również może miło zaskoczyć.
Nie zaszkodzi jednak uchylić rąbka tajemnicy, wobec tego napomknę, iż tytuł zobowiązuje; możecie znaleźć w tej książce podróż, nie tylko taką dosłowną, ale i - a może właśnie przede wszystkim, o tym przekonajcie się same! - podróż tam i z powrotem, podróż przesiąkniętą wspomnieniami, emocjami i wywołującą refleksję nie tylko w głównym bohaterze.
Także w tym tomie znalazłam kilka fragmentów, które przemawiały do mnie, jako do czytelniczki. Żeby nie zdradzać zbyt wiele, wypiszę tylko swoich trzech faworytów:
"Domy są jak ludzie. Źle użytkowane niszczeją. Mimo że zamieszkane, stają się puste."
"Tu nie czekało na mnie nic. Nic to także brak nadziei, a bez niej nie umiałbym żyć."
"Musisz pamiętać zawsze, że jestem. Gdy będzie ci w życiu źle, przyjdź do mnie. Będziesz chciała rozmawiać, porozmawiamy. Będziesz chciała milczeć, pomilczymy. Najważniejsze, żebyś pamiętała, że jeżeli w twoim życiu zrobi się za ciasno, to w moim zawsze będzie dla ciebie sporo miejsca."
Podsumowując, będę miło wspominać czas spędzony z lekturą i żywię nadzieję, że to nie będzie ostatnia książka tego autora, idąc za hasłem coś się kończy i coś się zaczyna. Jeśli natomiast wy jeszcze nie rozpoczęłyście swojej przygody z jego twórczością, to gorąco zachęcam, żebyście spróbowały!
Jeżeli zainteresowała was ta pozycja, zapraszam po jej fragmenty (lub po zakup całości) na stronę internetową autora, a także jego facebookowy profil. Tam będziecie mogły zamówić książki od 22.10.2017. Tymczasem - jeśli chciałybyście zdobyć swój egzemplarz wcześniej, a przy okazji wspomóc LICYTACJĘ, z której CAŁA KWOTA ZOSTANIE PRZEZNACZONA NA FUNDACJĘ CENTRUM PRAW KOBIET, kliknijcie proszę w zdjęcie poniżej. Przeniesie ono bezpośrednio do posta z licytacją, gdzie znajdziecie wszystkie szczegóły.

klik!

wydawnictwo: Pro-Wizja
data przeczytania: 08.10.2017
ocena: 9/10
  
Dziękuję autorowi za przysłanie książki, gadżetów i szansę zostania ambasadorką, a także przekazanie egzemplarzy na licytację w szczytnym celu.

~*~
źródło okładki: empik.com


15 komentarzy:

  1. Również jestem ambasadorką powieści Wilka no i jestem w trakcie lektury. Świetna jak zawsze.. :D No i dość osobliwa - wiadomo. :D Wilk zyskał też sporo w moich oczach przez te licytacje. Świetna sprawa, naprawdę.


    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  2. lektura wydaje się dość niezwyklła..klaudia j

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczystny cel, to prawda, vrawo dla Wilka za ten pomysl. Co do samej książki, to niebawem będę ja czytac. Ciekawi mnie, czy Wilk trzyma swoj poziom.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta przygoda czytelnicza jeszcze przede mną. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cel jest bardzo szlachetny, ale książka zdecydowanie nie dla mnie. Po prostu nic mnie nie kusi.

    OdpowiedzUsuń
  6. To zupełnie nie lektura dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa okładka, niestety książka chyba nie dla mnie ale cieszę się, że Tobie się podobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę przyznać, że ostatnio wszędzie widzę tę pozycję... chyba przez to jestem sceptyczna co do niej...

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo ostatnio o tej książce :) Pewnie kiedyś się skuszę, ale muszę dojrzeć do tego. I oczywiście znaleźć czas :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak wiele słyszę o wilku i naprawdę w końcu muszę poznać tę trylogię i tego autora. Pozdrawiam Książkowa Dusza

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniała inicjatywa z tą licytacja 👍👍👍 Co do samej powieści - nie mowie ani tak, ani nie mówię nie ☺

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę wreszcie tę trylogię przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jest to raczej trylogia dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio coraz częściej widzę tę książkę i czuję, że w końcu muszę po nią sięgnąć!

    OdpowiedzUsuń
  15. Z tą książką przechodzę różne fazy, od ,,o, to całkiem interesujące'' do ,,boże, jeszcze z lodówki mi wyskoczą''.

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.