piątek, 24 listopada 2017

''Dawna medycyna, jej tajemnice i potęga'' - Jürgen Thorwald

Wiem, że ostatnio na blogu i mediach społecznościowych zapanowała cisza, ale byłam zajęta kartkówkami i przygotowaniami do próbnych matur, więc trochę zaniedbałam bloga. Przepraszam, już wracam i nadrabiam zaległości! Dziś zapraszam na recenzję książki, którą mogą zainteresować się fani historii i medycznych ciekawostek.
"Dawna medycyna, jej tajemnice i potęga" to książka po brzegi wypełniona wiedzą, urozmaicona zdjęciami, cytatami oraz przypisami, a także tłumaczeniami starożytnych recept. Każdy rozdział rozpoczyna się zarysem historycznym cywilizacji takich jak: Egipt, Babilonia, Indie, Chiny, Meksyk, Peru.
Jesteście ciekawi, jak w dawnych czasach określano płeć dziecka? A może trapi was, na jakie choroby cierpieli ludzie w starożytności, co je wywoływało lub w jaki sposób leczyli swoje dolegliwości? Jeżeli tak, to ta książka może okazać się dla was odkryciem. Zostały w niej opisane amputacje, zabiegi chirurgiczne i trepanacje czaszki (a to wszystko bez znieczulenia!). Co więcej, starożytnym lekarzem nieobce było także cesarskie cięcie, operacja zaćmy czy przeszczepy skóry. Brzmi niewiarygodnie, a jednak to wszystko prawda. Dodatkowo, autor wplata w lekturę wiadomości o kulturze opisywanego państwa, dzięki którym łatwiej można zrozumieć sposób rozumowania dawnych pokoleń.
Jest to pozycja, którą szybko się czyta, ale informacje takie jak na przykład daty czy imiona faraonów w niej zawarte, szybko umykają z pamięci. Nie każdemu musi odpowiadać szczegółowość tej książki, ale sięgając po nią, możecie być pewni, że macie w rękach kompleksowy przekrój przeszłości. "Dawna medycyna, jej tajemnice i potęga" pozwoliła mi napisać wypracowanie z historii. Polecam ją wam dlatego również w takim celu.

wydawnictwo: Literackie
data przeczytania: 27.10.2017
ocena: 7/10
 ~*~
źródło okładki: ecsmedia.pl

17 komentarzy:

  1. Niekoniecznie jest to mój klimat, ale coś mnie w tej książce intryguje. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również nieoczekiwanie zaintrygowała i chociaż miałam bardzo mało czasu na czytanie, wygospodarowane wolne chwile i przerwy poświęcałam na tę lekturę. A pomyśleć, że trafiłam na nią w bibliotece wśród nowości! ;)

      Usuń
  2. Lubię takie ciekawostki - zwłaszcza medyczne. I poznając je, cieszę się, że żyję teraz, kiedy medycyna jest naprawdę rozwinięta i potrafi poradzić sobie z wieloma chorobami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie może zainteresuje Cię też inna książka tego autora, którą zrecenzuję w przyszłym tygodniu :D

      Usuń
  3. Nie mam potrzeby sięgania po tę książkę. Raczej do tej tematyki i chęci do niej jest mi bardzo daleko, więc podziękuję. :D

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam zajrzeć za jakiś czas; pojawią się kolejne recenzje i może znajdziesz coś dla siebie ;)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam wpaść za kilka dni, gdy opublikuję kolejną recenzję, tym razem już niezwiązaną z medycyną, obiecuję! ;)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Niestety, zdaję sobie sprawę z tego, że nie każdemu odpowiada tematyka związana z medycyną, dlatego w najbliższym czasie postaram wrzucić się recenzję z innej półki ;)

      Usuń
  6. Mam dylemat, bo z jednej strony podoba mi się tematyka, ale z drugiej taka ilość informacji i szczegółów mnie odstrasza. Chyba wolę już historie osób związanych z medycyną, jak np. Jeszcze jeden oddech :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej książki jeszcze nie czytałam! A odnośnie "Dawnej medycyny..." to zawsze można czytać ją rozdziałami; idzie mozolnie, ale chyba łatwiej przyswoić na dłużej informacje ;)

      Usuń
  7. Książka nie dla mnie, ale innym może się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale jest tak wiele książek, że na pewno znajdziesz coś dla siebie. Zapraszam do zaglądania po kolejne recenzje, może następnym razem trafię w Twój gust ;)

      Usuń
  8. Nie moje klimaty, ale recenzja jak najbardziej na plus :) Pozdrawiam Książkowa Dusza

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety w książce są bardzo poważne błędy - autor pisze (albo tłumacz błędnie tłumaczy) o "wirusach dżumy" i "zarazkach malarii", tudziez uzywa zamiennie pojęć laseczka/pałeczka, co również nie świadczy o znajomości tematu. Plus opisywanie np 3 tysiąclecia p.n.e. jako IIIw.p.n.e. Narzuca się pytanie jakie jeszcze błędy i przekłamania są w publikacji...?

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.